tisdag 30 juni 2009

Sovmorgon

Okej, jag har bara fem arbetsdagar kvar. Men jag tog mig ändå friheten att ta en sovmorgon idag. Jag var helt slut igår kväll, orkade knappt hålla uppe ögonen (efter åtta år i Norrland har jag fortfarande inte vant mig vid ljuset på sommaren, jag sover väldigt dåligt och kommer för sent i säng när det är ljust dygnet runt).
Och jag har så mycket som jag bara måste hinna med på jobbet den här veckan. Det finns liksom inte så mycket annat att välja på. Jag kan inte gärna lämna allt vind för våg. Eller kan kan jag väl, men det blir inte så kul för den stackaren som om några månader kommer och ska ta över mitt jobb och försöka förstå vad jag egentligen pysslat med...

Så dagens plan är alltså en morgon i lugn och ro, komma till jobbet lite senare och sen istället stanna kvar nån timme ikväll efter stängning när man kan få en chans att jobba undan i lugn och ro.

1 kommentar:

mormor sa...

Så bra då blir ju inye kvällen så lång heller.