fredag 12 juni 2009

Borta bra, hemma bäst!

Det har varit jätteskönt att vara ledig; sola, bada, läsa och inte bry sig om nåt annat än hur mycket man törs sola utan att bränna sig. Men det går inte att komma ifrån, att hur skönt det än är att vara borta så är det väldigt skönt att komma hem igen.

Speciellt när man varit på resande/väntande fot i 17 timmar för att komma hem. Och endast har fått 1,5 timmes sömn inatt. ZZzzZZzz.
Vi lämnade hotellet kl 20.20 igår, 2.5 timmes busstransfer, 2 timmars väntan på flygplatsen, 3.5 timmes flygresa (varav jag lyckades sova en timme), 5 timmars väntan på Arlanda mellan 3.30 - 8.30 (varav jag lyckades sova en halvtimme på en träbänk vid Forex), 1 timmes flyg till Umeå och slutligen 1.5 timmes bil hem. Gäsp.

När jag kom hem idag var planen att välbehövligt sova en stund, men precis när jag lagt mig till ro med Fritzen (stackarn som varit ensam hemma hela veckan, även om Kattis har varit och gett honom mat och busat lite) så ringde nån som ville kolla på lägenheten så då blev det en snabbrunda med dammsugaren och sen har jag haft lägenhetsvisning två gånger i eftermiddag. Och sen har dagen bara rullat på, i zombie-stil...

Nu har jag nog kommit in i typ femte andningen, är väldigt övertrött och orkar knappt ens gå och lägga mig.

Men ändå, borta bra hemma bäst.

4 kommentarer:

emve sa...

Åh du fick iafl tag i en träbänk ;-) De senaste två åren har vi "sovit" på golvet på Arlanda.

Träningsglädje sa...

i agree! fast det låter som en jobbig resa...

Nenny sa...

Gå och lägg dig och sov hela helgen!
Hoppas du hade trevligt på semestern i alla fall!
Kram

Prralin sa...

Em - Ja jag vet, värsta lyxsovplatsen! (fast det bästa av allt var ändå kl 6 när inrikesterminalen öppnade så man kunde lägga sig riktigt skönt tillrätta, fast sömnen kom tyvärr inte då...)

Sara - Verkar som du har en liknande (fast värre) resa framför dig i helgen. Hoppas du kan sova lite mer!

Nenny - Ja just nu ligger det nära till hands kan jag säga, kan inte påstå att jag gjort allt för många knop idag... ;)