måndag 15 juni 2009

Formcheck 15 juni

Tillsammans med Linda & co har jag joinat ett projekt som kallas I form tillsammans, så nu är det ju inte så mycket annat att välja på än att just komma igång och i form... :) Det här är naturligtvis också en del av "mitt nya liv"; att må bra, tycka om mig själv och vara "... i framtiden tillfreds".

Måndag means formcheck:

1 jun start
15 jun -0,8 kg

Reflektion
I ärlighetens namn så har jag inte ansträngt ihjäl mig sen 1 juni, den inofficiella starten, och detta var heller inte meningen eftersom jag började med semester. Men semesterveckan har ändå varit helt okej måste jag säga. Jag har ätit bättre än på länge (dessvärre mått sämre än vanligt, men det är ju en annan femma - som jag ska försöka få bukt med), vi hade all inclusive och det var fina fräscha bufféer att välja på varje dag, tre gånger om dagen - såå lyxigt att slippa mateländet själv. Eftersom jag inte mått så bra så har inte matlusten varit på topp, och det har inte intagits speciellt många onyttigheter.

Jag blev positivt överraskad när jag såg att hotellet hade träningsmöjligheter i form av SATS-klasser, och såg genast framför mig hur jag skulle gå på roliga pass nästan varje dag och återuppliva träningsglädjen. På lördagen var jag med på ett SATS Power Step-pass, men det var så grymt varmt så jag höll nästan på att krevera (det var mellan 35-40 grader varje dag hela veckan), och detta i kombination med att jag resten av dagarna mådde lite tjyvens gjorde att det inte blev några fler träningspass för min del.

Däremot vattenjympade jag 5 dagar a 30 min, och det var faktiskt betydligt jobbigare än jag trodde. Det var tom träningsvärks-framkallande, både i armar och ben. Så helt på latsidan har jag iaf inte legat, även om kanske 90% av tiden tillbringats i horisontellt läge (dock med armträning för att hålla upp den goda boken som lästes). :)

Men idag är det ju, som tur är, måndag igen.
Nya möjligheter!

Mitt träningsplace (som jag pga förestående flytt har sagt upp medlemskapet hos) har återuppstått från konkursen och lockar nu med "Sommarträningskort" (träna tom sista aug för 300 kr), så ett sådant tänkte jag införskaffa ikväll efter jobbet.

Och sen kan jag faktiskt inte komma på så många fler anledningar att låta bli att komma igång igen...?
Step by step. Sakta men säkert...

Inga kommentarer: