måndag 18 oktober 2010

6 månader till 30

Tiden går ju som bekant snabbt. Och nu är det bara 6 månader kvar tills jag fyller 30. Och man kan ju fråga sig hur det har gått med "7 månader till 30"...? De första veckorna gick riktigt bra. Jag började känna mig lite bättre, började komma igång med träningen (ja det kanske inte kan kallas träning direkt, men i alla fall något ditåt...) och kände mig lite på g.

Men sen kom den här envisa förkylningen. Utan tvekan den elakaste förkylningen jag haft på mycket länge. Idag börjar jag för första gången på en dryg vecka känna mig lite bättre, eller rättare sagt - inte sämre. Jag ringde precis och bokade av sjukgymnasttiden i eftermiddag, och ska istället försöka vila mig i form ännu en dag. Kanske orka pyssla lite här hemma, det är som att hemmet sympatiförfaller under tiden man är sjuk och det ser plötsligt ut som hejkomochhjälpmig.

Vågen visar plus/minus noll. Det gick minus de första veckorna, men sen gick det plus igen när förkylningen kom på besök. Ingen ork att röra sig i kombination med stor lust att äta (eftersom det är det enda som gör halsen gladare) ger gärna det resultatet. Men plus/minus noll är okej med tanke på omständigheterna tycker jag. Känslan i huvudet är tapetklister. Och en söndersnuten näsa. Men det har ju sina förklaringar.

För kommande månad ligger fokus på att för det första bli frisk. För det andra komma igång med träningen. Och för det tredje att komma igång med jobb och skaffa sig lite rutiner igen. Ja, faktiskt. Ser fram emot alltihop. Bring it on!

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

yes, bring it on. krya på dig!