onsdag 13 oktober 2010

Oväntat besök

Okej, det kanske inte riktigt var ett oväntat besök. Men det var i alla fall oväntat. Där jag låg i soffan med uppsikt över balkongfönstret i ögonvrån. Plötsligt dyker en luftballong upp, precis utanför fönstret såg det ut som. Den flög både lågt och nära, precis ovanför hustaken, och ljudet från det-som-driver-luftballongen hördes tydligt. Lite småmysigt, även om jag själv hellre håller mig med båda fötterna på jorden!

Nu har jag tillbringat några dagar i soffan, och förkylningen frodas. Halssvullnaden har övergått till lite ont och kli i halsen, högfärdshosta, nysningar och krassel. Men även om jag både låter och känner mig mer förkyld nu än häromdagen så börjar jag i alla fall känna mig lite piggare. Trots allt. Hoppas det håller i sig, för imorgon blir det busy busy...

Inga kommentarer: