måndag 25 oktober 2010

Fredagsmys i Göteborg

Jag anlände Göteborg precis lagom till Idol och fredagsmys. SJ skötte sig och levererade mig till och med ett par minuter före utsatt tid. Men de vågade väl inte annat när en av deras account managers stod på perrongen för att möta mig. Hon skötte sig för övrigt också alldeles utmärkt som "hotell" och började med att bjuda på färska räkor till fredagsmyset.

Några timmar senare somnade jag gott i soffan, med utsikt över min gamla resebyrås huvudkontor. Det kändes tryggt och lite hemtamt. Synd att jag inte har anledning att åka till Göteborg med jobbet titt som tätt längre, men med norrländska mått mätt så är det ju ändå bara ett "stenkast". Jag gillar Göteborg. Så, Kattis, jag förutsätter att du hör av dig när det händer nåt spännande i stan igen - då kommer jag som ett skott!

Inga kommentarer: