söndag 31 oktober 2010

Extratimme

Jag tycker att man borde få en extratimme varje söndag. Det vore toppen!
Dagens extratimme har jag använt till att tvätta fönstren. Till och med putsat mellan fönsterrutorna med tidningspapper. Jag hade ju faktiskt en hel timme extra. ;)

(Om ni inte har ramlat över tipset att använda tidningspapper för att putsa fönstrena så kan jag rekommendera det varmt - jag tyckte det lät knepigt när jag fick tipset för några år sen, men det är grymt effektivt och man slipper alla tråkiga ränder och fläckar!)

Nu ser man ju den vackra hösten genom fönstrena utan att (i onödan) tycka det är grått och disigt varenda dag, och solen får stråla in utan att hindras av smutsiga fönster. Perfekt!

6 kommentarer:

Kattis sa...

Åh, snyggaste bordet! Är det nytt?

Keron sa...

Eftersom jag har jetlag så var den här extra timmen ännu ett sätt att spä på det... vaknade klarvaken vid halv 5-tiden. Du verkar ha så himla fint i din lägenhet! Jag får sån lust att börja om på nytt!

mamma sa...

du får gärna putsa mina fönster med tidningspapper, och inte kände jag av extratimmen va uppe extra länge och har ju jobbat, ha de gott kram

Tweety sa...

Jättefin pumpa! Tvätta fönsterna behöver jag också göra :-) ha en fortsatt bra kväll. Kram

tweety sa...

Kul att du vill vara med i utmaningen :-)

Prralin sa...

Kattis - Japp, nytt sen vi var grannar iaf. ;) Kommer från ett mycket exklusivt möbelvaruhus!

Keron - Tack, jag jobbar på det. :)