tisdag 12 oktober 2010

Vikten av sömn

När man inte har lyckats sova mer än 45 minuter på en hel natt så inser man vikten av en god sömn. Och jag känner mig väldigt tacksam för att jag normalt sett inte har några större sömnproblem. Jag gick och la mig vid hyfsat gott mod igår kväll, men efter en stund så kände jag att det skulle bli en sån natt då halsen hindrade mig från att sova. Inte genom att göra ont, utan genom att vara uppsvälld och skapa irritation vid sväljandet...

Man kanske inte behöver svälja för att kunna sova egentligen, men jag tycker det är så obehagligt att jag får lätt panik (något överdrivet) av att behöva anstränga mig för att svälja. Efter några timmars försök att somna i sängen gav jag upp och pallade istället upp mig halvt sittande i soffan. Inte mycket kul på tv mitt i natten... Kunde inte somna här heller. Drack the, åt halstabletter, drack vatten, letade efter Fishermans som jag inte hittade någonstans, provade att äta något, borstade tänderna, gurglade i fluorskölj. Fortfarande klibbigt i halsen. Kunde fortfarande inte sova. Slumrade till nån minut och vaknade i panik efter vatten. Var så trött att varken armar eller ben lydde mig. Fram vid 6-7 tiden imorse somnade jag till lite grann. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag kände mig utsövd.

1 kommentar:

mamma sa...

hoppas du kryar på dej o kan sova bättre i natt kram