måndag 11 oktober 2010

Ding i bollen

I lördags anfölls jag av en oönskad förkylning, helt utan förvarning. Eller ja, jag hade haft lite ont i kroppen ett par dagar, men valt att ignorera detta och hitta på andra anledningar. Och på lördag förmiddag när vi skulle ut på en liten promenad i solskenet kände jag mig helt galet trött. Nästan så att jag inte orkade gå. Och hade ont i ljumskarna, helt utan anledning.

Några timmar senare började halsen svälla, och sen dess har det mest varit soffläge och Echinaforce som gällt. Idag lockar solskenet där ute och jag hade sett fram emot ett besök hos sjukgymnasten i eftermiddag för att få lite behandling på nacken (som också ömmar), men det har jag bokat av och efter att ha lämnat Sara på flygplatsen blir det soffläge resten av dagen.

Mest av allt skulle jag vilja köpa en påse godis och tycka synd om mig själv, men för det första orkar jag inte ta mig till någon affär och för det andra så har jag ju paktat med Nenny om att inte äta godis 95 dagar före jul. Och det är ju några dagar kvar...

Inga kommentarer: