söndag 22 maj 2011

Galet gult

Gult är inte fult. I alla fall inte om våren på Österlen. Gult gult, överallt gult. Man stannar till och knäpper kort för att det är så vackert. Som värsta turisten. Man tycker man har sett enorma gula rapsfält och känner sig rätt nöjd. Men så kommer det.

The rapsfält. Bokstavligt talat gult så långt man kan se. Det gick inte riktigt att fånga på kort, men det var galet mäktigt. Galet gult. Galet. Jag skojar inte.

Ordinary lagomgult rapsfält. Fullt tillräckligt gult kan man tycka.

The rapsfält. Gult så långt ögat kan se. Läckert!

8 kommentarer:

Keron sa...

Häftigt! Jag skulle verkligen vilja fara till Österlen!

Em Löfgren sa...

Åh vilken fin miljö =)

Felicitas sa...

Underbara bilder som ger mig ett ordentligt sting av hemlängtan! <3

Felicitas sa...

PS. Får jag låna den nedersta bilden till mitt inlägg (hänvisar givetvis!)?
http://felicitaslife.wordpress.com/2011/05/23/det-hander-alltid-om-varen/

Inger, Petras mormor sa...

Välkommen! Jag, Petras mormor kan ordna inkvartering.

mormor sa...

Det blev fina bilder, men inga kamera kan göra riktig rättvisa åt hur mäktigt det var.

Prralin sa...

Haha, ja alla är tydligen välkomna till Österlen - mormor fixar boende! :)

Sara sa...

Wow... har aldrig sett dessa mängder av gula rapsfält - tror jag. Har nog inte prickat in södern när de varit som gulast. Häftigt!