torsdag 5 maj 2011

Vårruset - hagel och snörvel

Som avslutning på semestern var det dessutom planerat för Vårruset. Men det blev inget Rivstarts-lag som tanken var. Av det som såg ut att vara ett fullt lag från början återstod bara två deltagare när det var dags för anmälning. Men jag hade ju lurat mitt Norrlandsbesök att stanna en dag extra i södern för att kunna vara med på Vårruset så jag kunde inte gärna banga. Och att anmäla sig utan lag, dvs utan att få picknickkorg, kändes inte som något lockande alternativ. Därför slängde jag ut en fråga på CityPolarna och frågade om någon ville joina vårt lag - och fick fyra napp ganska omgående!

Så i måndags var vi sex (nä, faktiskt sju för vi fick ytterligare en kompanjon) stycken nyfunna bekantskaper som stod på startlinjen och njöt av den fina kvällen. Nä just det ja, sommar var det ett par dagar tidigare. Denna måndagkväll drog det istället ihop sig till en hagelskur strax före start och även om både regnet och haglet drog bort under loppets gång så var det svinkallt. Inte alls bra för sprängande bihålor.

Och därför blev det självklart inget springande för min del, utan istället promenerande. Och det var nog jobbigt kan jag meddela. Jag hade antagligen inte varit i någon strålande springform utan förkylningen heller, men jag hade förhoppningsvis kunnat gå hundra meter utan att flåsa som en hund. Kul med nya bekantskaper och picknicksällskap - tråkigt med aprilväder i maj och elak förkylning. Blää.


Det må se soligt och fint ut på bilden, men det var sjuuuukt kallt...

1 kommentar:

mamma sa...

men ni va ju rediga och genomförde det iaf