tisdag 8 november 2011

Julgodisburksfynd

Jag dras som av en händelse till "julavdelningen" i alla butiker jag går in i nuförtiden. Och jag blir uppriktigt besviken om de inte har tagit fram några julgrejer än. När jag tänker efter har jag nog scannat av de flesta butikerna jag har haft vägarna förbi de senaste veckorna. Men jag försöker hålla mig i skinnet och inte shoppa loss allt jag ser. Tänkte att det vore en bra idé att gå igenom jullådan i förrådet först, jag har säkert glömt vad jag köpte förra året och det vore ju lite onödigt att köpa samma sak igen..

Men ibland kan man ju inte låta bli. Som när jag häromveckan gick förbi Tiger, och inte alls hade tänkt gå in. Men så såg jag en massa julgrejer i ögonvrån, precis vid ingången, så jag tog mig en liten avstickare ändå. Och såg så söta kakburkar som jag var tvungen att fingra lite på och kolla prislappen lite sådär. 20 kr. Det är ju löjligt billigt. Och visst skulle jag behöva lite söta burkar till julbakandet? Jo. Annars kan man ju alltid ge bort dem, med nåt gott i. Och döm om min förvåning när jag kom till kassan och fick alla tre för 20 kr.

Snacka om fynd!

Inga kommentarer: