onsdag 30 november 2011

Apelsin med nejlikor

På tal om enkla juldekorationer så är ju apelsiner med nejlikor ett måste. Åh vad det doftar gott - och är fint att titta på! Även om jag egentligen (förstås) föredrar äkta vara så kan jag inte låta bli att tycka om de här söta stickade apelsinerna från Lagerhaus. De doftar till och med apelsin (men inte nejlika dock). Och de håller sig fint i snörena, krymper inte ur och tappar form som den äkta varan gärna kan göra efter ett tag.

Jag tror nästan de får räknas som julens bästa nyförvärv, där de hänger i fönstret och bara är så himla fina (och billiga - 19 kr/st). Lite äkta vara (och äkta doft) har jag istället i fruktkorgen. Enklare att byta ut efterhand, och sniffa på dem kan man ju göra ändå.

apelsin med nejlikor
apelsin med nejlikor

5 kommentarer:

Suzan sa...

Men åh så söta!

Jenny sa...

Åh, perfekt!!! Jag måste kila till Lagerhaus o kolla!!! :) Tack för tipset!

Dorpan sa...

sv: Tack - ska genast kolla upp Ernst igen =) kram

Ernst sa...

Äter du så mycket apelsiner eller ligger de också där för stilens skull? ;)

Prralin sa...

Haha, vad tror du om mig Ernst?! ;)
(klart de ligger där för att de är snygga!)