tisdag 29 november 2011

SkivstångSpin

Det är kanske lätt att tro att jag inte gör annat än julbakar, julpyntar och går ständigt sockerhög nu när julen närmar sig. Och det är väl inte jättelångt från sanningen heller. Men dock inte hela sanningen. Idag cyklade jag till exempel till Friskis efter jobbet och gick på ett 90 min SkivstångSpin-pass tillsammans med en kollega. Första gången jag gick på det kombinationspasset - och det gav faktiskt mersmak. Bra kombination av styrka och kondition, när man ändå är där liksom.

Nu har jag dock bara ett träningstillfälle kvar innan mitt kort går ut. Så det är kanske läge att skaffa ett nytt. Nytt år, nya möjligheter!

Ni som är proffs förresten. Vad gör man åt bortdomnade tår och onda fötter under spinningen? (Jag har spinningskor. Som har ganska många år på nacken, men ändå.)

2 kommentarer:

Keron sa...

Spänner upp kardborren lite grann? Annars vet jag inte.

Nenny sa...

Ja spänn inte skorna för hårt. Försök röra mycket på tårna (om det går) mellan låtarna.