torsdag 1 december 2011

Lucka 1 - Det här är jag

Hej, jag heter Petra.

Så började jag förra årets Lucka 1 också. Men jag heter ju fortfarande det, och vem vet - kanske har jag några nytillkomna tittare läsare. Det här året har jag fyllt 30 år, och bott mitt andra år i Malmö. Jag kommer från vischan på Österlen, men har bott nästan hela mitt vuxna liv i fina Norrland, närmare bestämt i Örnsköldsvik. Dit flyttade jag för att se på hockey. Och där stannade jag kvar i åtta år, för kärlekens skull. Och där hade jag bott kvar än, kanske hela livet, om det inte vore för att vårt land är så avlångt, och avstånden är så långa.

Men nu bor jag alltså i Malmö. På närmre avstånd från familj och släkt. Och här har det tagit tid att bo in sig. Men det tar sig. Jag känner på mig att nästa år kommer bli ett klyschigt nytt år, nya möjligheter. Man kan väl säga som så, att det inte riktigt gått som på räls hittills, men att det börjar ordna upp sig. Tack vare idogt arbete på både den ena och andra fronten. Det som inte dödar, det härdar.

Och även om det inte alltid märks (eller jag alltid själv håller med om det), så tycker jag faktiskt att jag är en ganska glad skit. Ganska optimistisk och positiv. Försöker se möjligheter. Omgivningen har inte alltid gjort det så enkelt, men hej - vem är det som har tagit sig därifrån?!

Mer om mig kan du läsa här.

Inga kommentarer: