söndag 18 december 2011

Mera glöggmys

Ikväll har jag haft några kompisar hemma på glöggmys. Det var sista glögg/julmyset hemma hos mig innan resten av julfirandet äger rum i stugan, så nu har jag packat ihop resterna av julgodiset (den största delen av allt julgodis är dock kvar hos mormor och åker förstås med till stugan) och lite av kakorna i en burk att ta med på jobbet imorgon. Nu är det deras tur att bli lite sockerchockade och själv kan jag behöva en välbehövlig sockerpaus fram till jul. Eller ja, just det ja, jag ska ju på kalas imorgon kväll...

Att döma av min "glögghylla" skulle man kunna tro att jag är ett stort glöggfan. Det är inte riktigt hela sanningen. Men att jag är ett julfan vet ni ju (och glögg hör liksom julen till), och dessutom är jag ett snyggaförpackningarfan. Och jag gillar verkligen Blossas glöggflaskor. Men jag är lite ledsen för att det inte verkar finnas småflaskor efter 08... (?).

1 kommentar:

Cecilia sa...

Tack, det var en mycket mysig glöggkväll!