onsdag 7 december 2011

Lucka 7 - Det här ångrar jag

Ibland kan jag tänka att jag ångrar den här dagen för två år sen. Den 7 dec 2009.

Dagen då jag började på jobbet som instinktivt kändes fel (för mig) redan från första dagen, och som mycket riktigt skapade en enorm bergochdalbana i mitt liv. Men sen tänker jag att det ju förstås inte tjänar någonting till att ångra. Och att jag trots allt kommer att ta med mig en hel del erfarenheter härifrån. Kanske inte de erfarenheter jag önskat och hoppats på, men en del så kallade livserfarenheter. Jag har lärt mig mycket om både mig själv och om andra, och jag tror att det kommer göra mig till en bättre medmänniska i det långa loppet.

Och så känns det ju alltid lite lättare när man ser slutet, ljuset i tunneln (och att det inte är ett mötande tåg, som en av mina kollegor brukar säga). Två "förlorade år" är förhoppningsvis inte så mycket i det stora hela som kallas livet.

Inga kommentarer: