torsdag 22 december 2011

Lucka 22 - Min önskelista

Ja, som bekant så är vi ju inte en såndär familj som så modernt har slutat att ge varandra julklappar - tvärtom. Tomten kommer till oss fortfarande, trots att den yngsta i sällskapet har passerat 14 med råge (i ärlighetens namn så är det nog något av barnen på 50+ som fortfarande tror mest på tomten). Det måste vara för att vi i alla år har gjort vårt bästa för att hjälpa honom på traven, och för att vi tror stenhårt på honom förstås. Förra året var han så snäll så att han besökte oss två gånger till och med, förutom på julafton som sig bör så kom han även på juldagen då de som var insnöade på julafton äntligen hade kommit loss. I år tror jag att han får ta cykeln istället för släden...
Såhär dan före dan kanske det är lite väl sent påtänkt att skicka önskelistan till tomten. Men jag tror nog att jag har hintat lite till honom tidigare under året. Vi får väl helt enkelt se hur snäll jag har varit!

1 kommentar:

mamma sa...

ja jag får väl erkänna att jag nog är den som mest tror på tomten, för visst finns han och om jag varit snäll, ja som någon sa på jobb idag "att där ute på vischan har man andra referensramar för tomten" det innebar nog att t.o.m. jag tillhör de som varit snälla