måndag 19 december 2011

Lucka 19 - Mitt favoritplagg

Mitt favoritplagg är min prickiga klänning. Jag köpte den på Indiska för flera år sen och den blev snabbt en favorit. Den är kortärmad och knälång och funkar därmed utmärkt på sommaren bara som den är, och på vintern är den jätteskön till tjocka strumpbyxor och lång kofta. Den är så mjuk och skön så jag skulle kunna ha den på mig varje dag dygnet runt, typ. Den funkar både som vardagsklänning och som gåbortsklänning, och den har varit med på både begravning, julafton och nyårsfirande. Ja, den funkar säkert som nattlinne också.

Men det här var kanske lite dumt. För om det är någon som inte redan har noterat att jag har den på mig lite väl ofta, så finns ju risken att ni kommer börja göra det nu. Typiskt, jag som ju helst av allt vill ha den på mig varje dag. 

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag tycker den är jättefin, och jag har endast sett den två ggr :)

Prralin sa...

Haha, mental note att inte ha den på mig nästa gång vi ses också. ;)

Anna sa...

Äsch! Lite nya accessoarer till så märker ingen att det är samma klänning. En blå blomma nästa gång...

Cecilia sa...

Nej det ska du verkligen inte tänka på! Som Anna säger så är det ju accessoarerna som gör det; och klänningen är ju mycket snygg. <3