lördag 31 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Dan före dan före dopparedagen vaknade jag alltså upp hos pappa, efter att dagen innan ha dragit österut och först ätit middag hemma hos mamma och sen åkt vidare till pappa där jag skulle lämna av Franzon. På morgonkvisten låg det lite lite snö på marken, och det är faktiskt den största snömängd jag har sett än så länge den här vintern. Så man får ju vara glad för det lilla!

Efter att ha ätit frukost och vinkat av Franzon drog jag vidare till stugan, där jag satte på vattnet och värmen och försökte göra det lite välkomnande för mormor och kusinfamiljen som var på väg. När de dök upp införskaffades det en gran som jag och storkusinen klädde, lillkusinen (som visserligen är längre än oss allihopa, men han är fortfarande yngst) gick loss med ciceleringsjärnet (som jag letat fram, inspirerad av Ernst förstås) och kryddnejlikor på apelsinerna, mormor och morbrors fru gjorde en massa sillar (bla Ernst glöggsill) och morbror var ute och satte upp de sista ljusslingorna. Julförberedelser i alla skrymslen och vrår med andra ord.

Inga kommentarer: