lördag 17 december 2011

Lucka 16 - Favoritplats i hemmet

Min favoritplats i hemmet är nog soffhörnet. Eller ja, det är ingen hörnsoffa, men det blir ändå som ett litet "hörn" vid divanen, som däremot är i hörnet av rummet. Jag relaxar som bäst där i hörnet på soffan, i vågrätt läge med benen uppslängda i soffan. Där låg jag mycket under tiden jag var hemma sjukskriven - och fortfarande är det dit jag förflyttar mig om jag har svårt att sova. Jag känner mig trygg här i soffan, och självklart är det också här jag ligger när jag kollar på tv.

Eftersom det är "favorithörnet" så är det också ganska nedsuttet (inte särskilt nöjd med soffans kvalitet, däremot är den skön) och gör sig inte speciellt spännande på bild. Därför får detta inlägg illlustreras av Franzons nya favoritplats istället. Han har i princip aldrig legat där i fåtöljen innan, trots att fårskinnet borde falla honom i smaken (?) - men sen jag bytte till julkudden så har han börjat gilla stolen och ligger där titt som tätt. Han kanske också är en liten jultok?

Inga kommentarer: