söndag 11 december 2011

Lucka 11 - Det här är jag rädd för

Jag är rädd för mycket. Jag är rädd för ormar och fästingar, för att gå till tandläkaren och för att flyga. Jag är rädd  för nedförsbackar, höjder och fart - helt enkelt för allt som kan tänkas läskigt.

Jag rädd för döden. För att bli sjuk, för att må dåligt, för att liksom bara vänta och för att dö. Vad händer? Hur känns det? Och vad är det för mening med att leva ett helt liv när det ändå slutar med att man dör? Det där är tankar som malde mycket i mitt huvud när jag var tonåring, och som har kommit tillbaka i samband med min "lilla kris" under förra året. Jag hoppas jag hittar en mening till slut, för det skulle antagligen vara mycket trevligare på resan då.

Och så är jag självklart väldigt väldigt rädd för att något ska hända mina nära och kära.
Och mig själv.

Inga kommentarer: