onsdag 14 december 2011

Lucka 14 - Sånt man gör när man är sjuk

Idag har jag varit hemma från jobbet. Förkylningen vill inte riktigt bryta ut, men jag känner hur det kittlar i halsen, huvudet är tungt och kroppen öm. En sån här dag har jag roat mig med att spendera hela dagen iklädd morgonrocken, ömsom under täcket i sängen, ömsom under filten i soffan.

Jag har SvtPlay:at och Tv4Play:at tills ögonen blivit fyrkantiga. Jag har sett ikapp mig på Julkalendern, några avsnitt av Sommarpratarna, Arga Snickaren, Vinterstudion-reportage, några avsnitt av Leilas jul som jag missat och alla fyra avsnitt av Pernillas jul. Och spelat lite Wordfeud. Men det är nästan lite överkurs, då måste man tänka och det är allt lite jobbigt. Nu blir det nog lite mer tv-tittande och sen tidigt i säng. Jag planerar att vila mig i form.

Inga kommentarer: