torsdag 8 december 2011

Lucka 8 - Det här åt jag idag

Det hade varit roligare om jag haft denna luckan igår. Då hade jag kunnat svara att jag bland annat åt asiatisk lunchbuffé med väldigt trevligt sällskap på Rose Garden där jag förutom en massa andra smarrigheter också lyckades äta sushi som föll mig i smaken för första gången någonsin, och att jag sen på kvällen var med jobbet på Katrinetorp och åt ett fantastiskt gott julbord med bland annat supergoda sillar, lax och rökt forell.

Men eftersom luckan istället kom idag så kan jag ju inte svara det. Då får jag istället berätta att jag till frukost åt en halv frökuse med kokt ägg och en apelsin, på plats på jobbet smååt några pepparkakor när vi röjde upp efter gårdagens förmingel, till lunch åt medtagen lunchlåda i form av kycklingwok med grönsaker och cashewnötter, på eftermiddagen sprättade den fina chokladasken jag fick för att stilla tröttsuget med ett par chokladbitar, till fikat tog ett par pepparkakor till, på kvällskvisten åt kycklingfilé med pommes och bea på IKEA och när jag kom hem blev det visst ett par pepparkakor till.
Men hur spännande var det på en skala?

Det blev inga bilder på maten på Katrinetorp, men väl på den fina byggnaden.

2 kommentarer:

mamma sa...

vilken härligt inbjudande entré

Joyo sa...

good