tisdag 13 december 2011

Lucka 13 - Lucia

Luciadagen började med att jag vaknade upp med en kittlande hals och en seg kropp (segare än vanligt faktiskt). Men jag tog mig till jobbet, och väl där så bokades mina inbokade möten av så det slutade med att jag inte hade så mycket att göra. Halsen fortsatte kittlas och det började göra lite ont i öronen, så jag ringde och avbokade eftermiddagens massagetid. När även eftermiddagsmötet bokades av och hjärnan började kännas mer och mer som tapetklister så tog jag och stämplade ut och cyklade hem i ösregnet och la mig på soffan.

Efter några timmars vilande så tog jag bilen och hämtade upp mormor och så mötte vi upp med morbror och hans svärföräldrar i kyrkan för att se och lyssna på kusinen som lussade i kyrkan. Väldigt mysigt och stämningsfullt. Att på något sätt fira Lucia hör julen till, när jag var liten lussade jag väl själv mer eller mindre frivilligt och sen var det några år då jag tror att vi "uppträdde" och spelade med Musikskolan på Luciakonsert i kyrkan - men allra bäst är Lucia från åhörarbänken i kyrkan. När man bara får sitta och mysa, och det försöker jag göra varje år.

1 kommentar:

mamma sa...

jag minns ett härligt framträdande med Lucia i kyrkan i simrishamn när du spelade, alltid högtidligt med Lucia