lördag 17 december 2011

Lucka 15 - I min väska

Och så var det det där med luckorna. Jag ligger visst lite efter. Men här kommer i alla fall lucka 15, bättre sent än aldrig...

Innehållet i min väska ser ut väldigt likt ut det för ett år sen. Själva väskan har dock bytts ut. Jag fick till slut pensionera min gamla trotjänare, och hade en annan emellan men den var lite för liten. När jag var i Stockholm i början på november fyndade jag denna Björn Borg-väska på rea. Bra storlek, bra med olika fack och lång axelrem. Den får förhoppningsvis hänga med ett tag framöver.

Innehållet består bland annat av en necessär med nödvändigheter såsom läppbalsam, nässpray, huvudvärkstabletter, halstabletter osv - ett litet survivalkit helt enkelt som alltid finns med. Mössa, handskar, passertkort till jobbet, plånbok, extra liten börs för alla miljoner kort, kalender (japp jag kör fortfarande oldschool papperskalender - denna är dessutom fylld med diverse papper som jag behöver ha nära till hands, just nu svämmar den med andra ord över av önskelistor), nagelfil, pappersnäsdukar, hårsnoddar, hårspänne, busskort, penna, usb-minne... Ja, allt möjligt man helt enkelt inte kan vara utan. ;)

Inga kommentarer: