onsdag 8 augusti 2012

Diggiloo

I söndags eftermiddag hann jag hem från stugan och landa nästan 10 minuter (läs: ge katten mat) innan det var dags att bege sig mot Falsterbo för att digga lite Diggiloo. Jag har varit på Diggiloo ganska många gånger, men hade bestämt mig för att det inte skulle bli något i år. Men så såg jag när de var med på Allsång på Skansen för några veckor sen och blev akut sugen. Så det blev ett Diggiloo-besök ändå. Den här gången i Falsterbo på hästhoppningsbanan. Väldigt praktiskt eftersom vi med "picknick i det gröna-biljetter" fick sitta på läktaren vid sidorna - extra bra eftersom det var tak över läktaren då väderprognosen ännu en gång hotade med regn.

Regnet slapp vi dock undan, förutom ett par droppar precis när vi parkerade bilen. Antagligen bara för att skrämma upp oss. I år var det Jessica Andersson, Charlotte Perrelli, Lotta Bromé, Markoolio, Thomas Petersson, Magnus Carlsson, The Moniker, Mojje, Magnus Johansson, Kristjan Lootus och Lasse Holm som stod på scenen. Ingen som på förhand lockade mig sådär väldigt mycket, därav tanken att avstå i år.

Men visst blev det show den här gången också. Det var lite fotboll/sporttema, de ryska tanterna partade, Ranelid och Loreen var förstås där, det var Amerikatema (oklar röd tråd i den delen tyckte jag) och på slutet blev det lite filmtema och några svenska favoriter som bla Black Jacks I natt i, natt (här kom den!). Överlag var det något blekare än förra året, och det var några svackor under den 3,5 långa föreställningen - men som vanligt exploderade det på slutet och jag gick därifrån med en go känsla och lite fånigt nynnande på diverse hits.

Bäst ikväll: Charlotte Perrelli.
Ser fram emot att se henne spela Evita på Malmö Opera i höst!

Inga kommentarer: