torsdag 9 augusti 2012

Vardag

Vardag. Har ni hört nåt så fint?

Lika roligt som jag tycker det är att flänga runt och hitta på en massa roliga saker hela sommaren, lika skönt tycker jag det är att få landa hemma och bara vara. Sen i påskas har jag tillbringat de flesta helger på Österlen, och de senaste två månaderna har jag varit i stugan precis varje helg. Jag tycker det är underbart, och jag njuter varje stund av att ha möjligheten att vara där, att pyssla i trädgården och umgås - ofta och mycket (något jag saknade mycket när jag bodde i Övik, och en starkt bidragande orsak till att jag flyttade ner).

Men ändå kan jag längta lite efter hösten och en riktig hemma-helg.
Vad är det man säger, borta bra hemma bäst?

Sen semstern har det varit galet mycket på jobbet i kombination med många uppbokade kvällar med roligheter. Vilket resulterat i att jag de senaste dagarna har varit helt färdig. Helt färdig. Det har stått vila på schemat, och när man ligger här i soffan och inspekterar sitt hem som inte fått någon kärlek på flera månader så blir man ju lite sugen på att fixa. Ett musklick och en biltur senare hade jag skaffat mig lite inspiration.

Det var kärlek vid första ögonkastet x 2. Ett vackert ljusfat från Rusta och ett kuddfodral från Ellos ger själen ro. Ni vet, lite sådär till freds.

Vem sa att man inte kunde shoppa sig lycklig...?

3 kommentarer:

Träningsglädje sa...

ja jag längtar också efter höst. och att läsa dina julinlägg... :)

mamma sa...

så snyggt och mysigt ljusbrickan blev

Sara sa...

Jättefin ljusbricka! Från Rusta??