söndag 19 augusti 2012

Söndagsjoggen is back

Imorse var det dags för söndagsjoggen att göra comeback. Det har ju varit lite si och så med det under sommaren, men nu har jag klarat av vecka 5 (av 8) på C25K-appen - och jag SKA slutföra det här. Om än under lite längre tid än vad appen säger.

Jag har dragit mig lite för att ge mig på dagens pass, dvs pass 3 på vecka 5. Jag hade nämligen tjuvkikat på schemat och sett att det var dags att springa 20 minuter sammanhängade. Fram tills nu har det varit typ 3 eller 5 minuter i taget, som max 8 minuter. Så hoppet till 20 kändes lite saftigt. Men det gick bra. Det gick inte snabbt. Men det gick bra.

Med havet som mål gick det bra. Och väl där blev jag sugen på ett spontanbad. Hade varkens handduk eller badkläder med, men det gick fint ändå. Om än lite blött på vägen hem. :)

Resten av dagen har jag legat raklång på solstolen med en god bok. Temperaturen har för första gången på hela sommaren klättrat över 30-strecket, så jag har njutit av en underbart skön sommardag - och av många svalkande dopp i poolen. Life is good!

1 kommentar:

xmasfreak sa...

trevlig blogg du har, hoppas få läsa mer om julen fram över.
Har nytt adress xmasfreak.blogspot.se