måndag 20 augusti 2012

Ingen sommar utan Perikles

I fredags drog Malmöfestivalen igång, och som vanligt var det Perikles som avrundade fredagkvällen med sina skånska rocktoner. Säga vad man vill om Perikles; de ser eventuellt ut att ha sina glansdagar bakom sig och de sjunger inte enbart ljuva toner - men jäklar vad de bjuder på drag!

Och vem bryr sig egentligen om gubbarna börjar se lite slitna ut, när tonerna till Hon är en duva som dansar på dunkuddar, den rosenljuva allt blir till guld hon nuddar ljuder över stan. Det är sommar, det är nostalgi, det är Tingvalla, det är Kulla, det är Malmöfestivalen, det är mina skånska rötter. Det är underbart!

Bild ärligen stulen av Cecilia, hoppas jag blir förlåten?

2 kommentarer:

Keron sa...

Jag är ett stort fan av Melissa Horn så jag tycker definitivt att hon är värd att uppleva. Soffan vet jag inte eftersom vi bor möblerat. Kan man hitta nån lapp nånstans tro?

Cecilia sa...

Helt ok att stjäla bild ;). Och håller med dig, det ar drag i Perikles. Ska du se Melisa Horn idag?