söndag 26 augusti 2012

Sötaste kräfthattarna

Igår var det dags för kräftskiva igen. Och dagen till ära hade jag fyndat de sötaste kräfthattarna på Lagerhaus, 6-pack för 29 kr. Om man ändå ska ha löjliga hattar på sig kan de ju lika gärna vara lite söta i alla fall, tänkte jag (och ja, när det är kräftskiva ska man ha löjliga hattar på sig). Så det blir dagens kräftskivetips!

Kräftskivan i Lund var fantastiskt trevlig med massa god mat, dryck, skönsång och förstås bästa sällskapet. Middagen avslutades med en fryst marängtårta med kolasås och hallon - to die for! Jag tror jag måste avkräva värdinnan på receptet.
Dock tror jag att jag skulle servera den utan tandpetare. ;)

kräfthattar
kräftskiva, hattar till kräftskiva

4 kommentarer:

mamma sa...

så riktigt urgullig kräftbrödet va i sin fina hatt och naturligtvis ni oxå i era, riktigt härliga, kram/mamma

Jeanette sa...

Men var är bild på tårtan?

Cecilia sa...

Värdinnan kanske delar med sig av receptet om hon kan få foto från kvällen ;)

Kattis sa...

Söta tjejer i söta hattar! Åt ni havskräftor? ;)