söndag 5 augusti 2012

Sommaren är kort

Sommaren är väl i och för sig inte kortare än vanligt. Men när man (jag) bara har två veckor semester så får man (jag) ju se till att förlänga sommarsemesterkänslan genom att roa sig på vardagskvällarna också. Det ger en sliten kropp men glad själ - och hej, sova kan man väl göra till hösten?!

I torsdags blev det en utflykt till Helsingborg och Sofiero slott efter jobbet med supersällskapet Cecilia. Väderprognosen hotade med regn och åska, men vad gör väl det när Tomas Ledin ÄR sommar. Åskan mullrade på avstånd under picknicken men värre än tre regndroppar blev det aldrig. För när Ledin gick på scenen och dansade soldansen blev det en alldeles underbar kväll.

Varmt och skönt och trallvänlig musik. För visst är det konstigt; jag tror inte jag lyssnat aktivt på Ledin på säkert 15 år, men ändå kan man alla låtar när han väl sätter igång. Fast vi får väl erkänna att vi var lite ringrostiga. På väg fram mot scenen för att ta en bra plats i folkmassan mötte vi nämligen en tjej som hade en tröja med texten "I natt är jag din" och började genast konferera Det är Perikles va? Nej det måste va Black Jack, vi såg ju dem på Kulla och du skulle bara veta vilket drag det blev när de körde den låten osv...

Halvvägs in i konserten tittar vi samtidigt på varandra och konstaterar:
Fan vad vi är smarta, det är ju Tomas Ledin.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Härliga bilder!

Kattis sa...

ÅÅÅHHH....Black Jacks låt heter ju "Inget kan stoppa oss nu" (inatt, inatt) Var du inte med på Kulla??? ;)