söndag 3 september 2006

Höstrusk

Först kommer inget regn på flera månader. Sen kommer det hur mycket regn som helst, utan slut. Tror det har regnat oavbrutet sen i fredags kväll. Och det är inga småskurar heller, det är hällregn mer eller mindre hela tiden.
I fredags kväll när Kattis o jag satt på Harrys o åt funderade vi över vad det var för konstiga strålkastare som de testade med jämna mellanrum... tills vi insåg att det var blixten. Antar att det höll på mer eller mindre hela natten, för det regnade o blixtrade på oss när vi gick hem, o det regnade o blixtrade när jag vaknade igen.

Men det är ganska mysigt också, det blir mörkt ganska tidigt o man kan tända lite ljus o få mysigt inne - äntligen! Fritzen o jag har legat i soffan ikväll o snörvlat lite till When a man loves a woman. Det har regnat nåt helt sjukt mycket ute, man kan verkligen förstå var uttrycket "himlen har öppnat sig" har kommit ifrån. Blåst har det också gjort, ett träd har tom ramlat över vägen här utanför...
Ganska skönt att man inte har mer planer för dagen än att krypa ner i sängen o lägga sig...

1 kommentar:

emma sa...

Frågeutmaning!
*5 saker jag har i min frys, sett i ett funktionellt perspektiv
*5 saker jag har i min garderob
*5 saker jag har i min bil
*5 saker jag har i min handväska
*5 pers att skicka vidare till