söndag 10 september 2006

Ny vecka nya möjligheter

Imorgon är det ny vecka som jag hoppas innebär nya möjligheter. Helgen har fortlöpt ganska smärtfritt med tanke på djävulsveckan, men självklart hade jag ställt klockan på ringning 7.15 i lördags morse (av bara farten...) så det var ju skitkul när klockan ringde där "mitt i natten" som det kändes då... *suck*

Städade igår, sorterade ut tre IKEA-kassar pappersinsamling ur förrådet (som tyvärr inte kom längre än ner till Saras bil, men hoppas jag orkar åka iväg med det nån dag i veckan...) o fixade lite allmänt. På kvällen middag med jobbet hos Danke i Själevad. Mycket gott o trevligt. Dock ett smärre fylleslag på sina håll... Kom hem vid halv tre ca. Kunde förstås inte sova imorse. Gick upp vid kvart i nio. Suck. Men då fick jag iaf mina nya gardiner uppsydda (normalt att man behöver klippa bort 70 cm???) o strykta o uppsatta! Like!
Det var värt allt besvär för att få hit dem... Såg dem först i Hemtex skyltfönster, fanns inte i butiken, såg dem i Inspirations skyltfönster o gick dit o frågade, men de hade köpt dem på Hemtex, gick till Hemtex igen o frågade om de fanns eller skulle komma in igen... Nä hade funnits men var slut... Men det var kärlek vid första ögonkastet så jag var bara tvungen att ha de här gardinerna... Mailade en massa Hemtex-butiker runt omkring här o frågade... Fick snabbt svar från Sundsvall som hade nån över, tänkte först skicka dem hit men så sa Anna att de skulle till IKEA så då fick de i uppdrag att fiska upp mina gardiner på Hemtex i Birsta! Lysande! 99 kr o såhär snygg (hehe) är dom:


2 kommentarer:

Sara sa...

Ja du tjejen, dom var verkligen skitsnygga må jag säga. Lite besvär men tror nog du kommer vara nöjd med dom länge... :) Passar perfekt nu när det blir höst o vinter.

Anna E sa...

Det blev ju riktigt bra. =)