lördag 21 augusti 2010

Ändrade planer

Idag hade jag egentligen tänkt befinna mig på gymmet och steppa och ha roligt hela dagen lång. Men jag tänkte ett varv till och beslutade mig för att låta bli. Visst hade det varit roligt, och dagsformen idag är faktiskt ganska okej (peppar peppar!). Men en rivstart av det slaget hade inte varit schysst mot en kropp (och knopp) som under flera månaders tid visat uppenbara tecken på att inte må riktigt bra. Och därför har tagit det lugnt. Så istället blev det en timmes promenad i förmiddags, några timmars fixande framför datorn och sen några timmars Malmöfestivalande senare i eftermiddag.

Igår kväll bjöd festivalen på Anna Bergendahl och Perikles. Annas framträdande var lite lamt och det kändes inte som om hon fick någon kontakt med publiken, men det kanske inte är så konstigt när den stora massan bara känner igen en enda låt. Som dessutom spelades allra sist. Perikles däremot, de vet hur man röjer. Herrejösses vilket drag, gubbarna vet hur man rockar på skånska! ;)

I eftermiddag bjuder festivalen enligt rykten på allt annat än gubbar. Idag blir det lammkött. Om jag inte minns helt fel kommer både Ola, Erik Saade, Erik Grönwall och EMD stå på scenen. Gissa om tonårstjejerna kommer bli till sig!

Inga kommentarer: