måndag 2 augusti 2010

Dags att skaka liv i 500-ingarna igen

Det gick (och kändes) ju så bra med 500-ingarna i maj. Sen dök yrseln upp och ställde till det mesta. Nu kanske jag inte ska ropa hej bara för att jag råkar må bra just idag. Faktum är ju att jag precis har ett par dagar med mindre bra mående bakom mig.

Förutom att jag var förkyld hela förra veckan (och fortfarande är) så hade jag grym huvudvärk hela fredagen. Varkens huvudvärkstablett, vila eller spikmatta hjälpte. I lördags mådde jag bättre på förmiddagen, men runt lunchtid dök huvudvärken upp igen och jag fick lägga mig och vila ett par timmar, och sen blev det bättre och kände mig riktigt pigg ett tag. Lagom tills jag skulle gå och lägga mig på kvällen så dök en yrselattack på mig; ungefär samtidigt som jag la huvudet på kudden så började världen gunga och jag må illa. Usch, då mådde jag riktigt dåligt. Men sen lyckades jag somna, och sov faktiskt bra. Igår var det okej på förmiddagen, men på eftermiddagen dök nån kombination av molande huvudvärk och yrsel upp igen. Blev lite bättre efter nån timmes vila/spikmatta, men kom sen på kvällen igen. Jag kan inte riktigt längre sätta fingret på vad som är vad. Är det huvudvärken som är problemet? Eller yrseln? Eller illamåendet?

Oj, nu blev det här en hel sjukdomshistoria och klagovisa. Det här inlägget som var tänkt att vara lite pepp och ett försök att komma igång med promenerandet igen, åtminstone de dagarna som är bra. Och eftersom idag var en av för tillfället sällsynta bra dagar så blev det både förmiddags- och kvällspromenad. 115 min - check!

Dags att införskaffa nya dojjor kanske, mina favoriter har nog snart gjort sitt. De ser eländiga ut, och nu känns det som att sulan börjar ge med sig också. Vi har promenerat mycket tillsammans, mina skor och jag!

3 kommentarer:

mamma sa...

jag hoppas verkligen att du snart börjar må bättre, dom har väl kollat det men inflammation eller nått på balansnerven brukar vara besvärligt o långvarigt, jag önskar dej en snar bättring kram mamma

Nenny sa...

Är du fortfarande yr? Måste vara drygt att gå med det så länge.
Men det där var väl använda skor! ;)
Men visst är de som skönast när man gått in dom riktigt. Behöver du nya kan jag varmt rekomendera att du tar dig till löplabbet. =)
Jag lägger gärna till dig på funbeat. Vad heter du där? Jag heter Nenny A där.
Kram kram

Prralin sa...

Nenny - Ja det är nog snart dags att skaffa nya. Så fort jag råkar få lite för mycket pengar över så... :)