tisdag 1 maj 2012

Pippi Pelikan har bättrat på färgen

Pippi Pelikan hade gått och blivit lite blek om nosen efter många soliga somrar på min balkong. Så förra veckan åkte jag till Biltema och skaffade lite rosa sprayfärg. Jag kände mig faktiskt inte alls speciellt tjejig där jag stod framför den enorma hyllan med alla möjliga olika sprayfärger, bredvid testosteronstinna nyss-fyllda-körkort-killar som skulle måla om sina bilar i coooola färger - och plockade ut en rosa sprayburk.

Nåja, i helgen när jag var hos pappa passade jag på att måla om Pippin. Så nu är hon rosa och fin igen, och har fått flytta ut på balkongen för ännu en (förhoppningsvis) solig sommar. 


PS. Jag vet att hon är en flamingo. Men hon heter liksom Pippi Pelikan.

2 kommentarer:

mamma sa...

så fin hon är pippi Pelikan
men vad är det för blomma/växt i krukan som syns i bakgrunden

Prralin sa...

Växen som Pippin står hos är ett olivträd, som inte är så dött som det ser ut. Det har precis "ömsat blad", men nya små små blad är på väg ut...