torsdag 13 september 2012

Glöggpremiär!

Ute sken solen från en klarblå himmel, den sista sommarvärmen dallrade i luften och människorna på stan gick i kortärmat. Själv gick jag in och njöt av julens smaker och dofter. Det är faktiskt bara tre månader kvar, det är dags att sparka igång den där julen nu!

Jag tackar Blossa för en trevlig inbjudan till årets glöggpremiär. Jag var lite nyfiken på hur yuzu och ingefära skulle smaka, och svaret var - bra. En härlig citrus- och ingefäraboost (som trots allt drar mer åt det söta än syrliga hållet) som antagligen kommer ge oss den friskaste julen i mannaminne. Den här glöggen är ju rena förkylningsdödaren, så den kan man dricka med gott samvete. Ju mer desto bättre.

Glöggen serverades rumstempererad, och vi fick faktiskt rådet att alla årgångsglöggerna gör sig bäst så. De övriga däremot, får gärna värmas upp. Jag tycker i och för sig att glögg ska vara varm, antagligen bara för att det alltid varit så. Men jag är inte den som är den, jag fick en flaska Blossa 2012 med mig hem - så det är bara att experimentera med olika temperaturer. Årgångsglöggen finns i systemets beställningssortiment från och med imorgon den 14 september, skynda fynda!

Blossas årgångsglögg firar faktiskt 10-årsjubileum i år. Kommer ni ihåg alla smakerna?

blossa 2012, glögg, årgångsglögg

2 kommentarer:

Unknown sa...

Känns som ett glöggknytis hade vart på sin plats framöver :-)

Prralin sa...

Inbjudan kommer! :)