onsdag 19 september 2012

Vita Hästen

Den här veckan har varit en sån som jag sneglat på i kalendern (och längtat till) flera veckor i förväg. Helt tom. Oplanerad. Inga kvällsaktiviteter. Inga helgaktiviteter. Bara vara. Hemma.

Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Ibland blir det bättre. Eller som chefen sa jag är hemskt ledsen men vi har ännu en gång blivit inbjudna till en förhandstitt… Jobbigt jobb alltså. Igår kväll blev det istället för oplanerad kväll, en kväll på Nöjesteatern med föreställningen Vita Hästen. Claes Malmberg har huvudrollen och det gjorde mig på förhand lite skeptisk. Jag trodde inte att jag gillade honom. Men det gjorde jag tydligen, han var grymt rolig och föreställningen lockade fram många skratt, framför allt under första akten. Andra akten upplevde jag dock som något segare, och känslan efteråt var att föreställningens längd på 3 timmar som något i längsta laget. Jag hoppas de ser över detta till premiären på fredag. Men för övrigt rekommenderas Vita Hästen för en trevlig kväll med skratt och skoj. Spelas 21 september – 9 december.

Och ja, det där med att vara oplanerad är klart överskattat. Jag blev akut hockeysugen häromdagen, så imorgon drar jag på turné. Först till Göteborg och därefter till Nyköping över helgen.

Men nästa vecka däremot. Den ser ut att vara ganska oplanerad. Can’t wait.

1 kommentar:

mamma sa...

blir glad över att du har ett jobbigt jobb :)(nu i positiv anda)hoppas du får en härlig helg med hockey och annat, kram