fredag 15 december 2006

Försovningsmorgon

Tänkte ju inte ta nån sovmorgon imorse efter min långdag igår (på resande fot från kl 05 - 01.30), men när jag vaknade av klockan imorse o insåg att jag ställt kl på halv nio istället för halv åtta så var det liksom lite sent att åtgärda... Var nog inte alltför pigg när jag kom hem igår kväll. Men det var ingen större skada skedd, ringde o sa att jag var på ingång o så var jag duschad o färdig att gå efter 20 min. Chiefen hade inte hunnit komma heller så det var lugnt...

Egentligen gav väl inte dagen så värst många svar på våra frågetecken, men det ska iaf sökas ny chef så får vi väl se vad som händer. Jag la fram mina funderingar för att ge butiken ett lite fräschare intryck utifrån o det verkade som det fick lite gehör, ska ta lite bilder o maila till marknadsansvariga o bolla lite idéer. Hoppas det kan bli nåt av det!
Råkade också prata lite väl entusiastiskt gällande marknad o annonsering, så vips blev jag ansvarig för det också...Jaja jag har inte betalt för det men jag tycker det är kul iaf o ser det som en möjlighet att skaffa lite erfarenhet inom det området.

Har nyss sett på Itzhaks julevangelium, de är ju helt underbara o HippHipps DVD-box skulle man ju inte bli ledsen om tomten gav en... =)

Insåg också att det är tredje advent på ingång, så jag fick iaf passa på att tända andra ljuset ikväll så jag är ikapp. Häromdan hade jag en lång överläggning med mig själv i huvudet hur det kunde vara tredje advent redan i helgen, jag var helt övertygad om att det var andra, jag satte ju fram ljusstaken o tände första ljuset förra helgen? Det tog låååång tid innan jag kom på att jag faktiskt var i Skellefteå i söndags o inte alls tände nåt ljus. Tiden går så vansinnigt fort så man blir helt mörkrädd! Jag klev upp i måndags morse o plötsligt är det fredag kväll utan att jag har varit hemma mer än max 2 vakna timmar.
Behöver jag säga att det känns lite drygt att jobba både imorgon o på söndag?

4 kommentarer:

Sara sa...

Inte alls illa o bli ansvarig för annonsering o markand du... Kul om du brinner för det!
Å försov dig gjorde du också, sånt händer ibland. Tur inte chefen kommit när du kom på jobbet iaf.

Tiffany sa...

Du blir grym som marknadsansvarig, set till och förhandla om lönen bara, allt som slutar eller börjar med -ansvar kräver mer pengar i kassan... =)
Jag skulle behöva ca 70 000:- till en Carola-konsert....Hallå någon??

Morgan Påhlsson sa...

Det är katastrof att julen nuförtiden handlar om att feta barn ska äta köttbullar och spela dyra tv-spel. På min tid så var vi utomhus och åkte kälke. Det du!

Engma sa...

Hoppas att du får en löneförhöjning för det måste du ju vara värd! Jag fick en fet en i julklapp förra året. Skulle sitta bra med en till ha ha. Det har varit förjävligt på jobbet den här veckan! (men inte hälften så stressigt som för dig verkar det som :P)