fredag 22 december 2006

Inte stressa inte stressa...

Jo jag är stressad som f-n. Eller uppe i varv, pulsen går nog på... ja nu vet jag inte vad den ska va på, men mer än normalt iaf... =D Det började imorse med att när jag vaknade hade jag fått sms av A att larmet gått på jobbet idag, polisen hade varit där o det sett lugnt ut, men om jag kom först på morgonen kunde jag ju va lite uppmärksam iaf. Då börjar man ju direkt fundera "men jag låste väl igår? larmade? jag var ju sist ut..."
Måste vara en kartong i den enorma högen av kartonger som ramlat o satt igång detektorn till larmet - att jag inte tänkt på det! Jaja stressa till jobbet för att kolla läget, men där såg ju allt normalt ut. Kände på dörren fram o den var låst precis som jag visste att jag låst den, o larmet var ju uppenbart på... Såg inte ut som högen rasat, o kunde inte se nåt annat heller som rört på sig för att väcka larmet, men det måste ju ha varit nåt i kartonghögen som rört sig iaf...

Hade mycket på min todo-lista som skulle hinnas prickas av innan kl 13 då jag slutade idag (jobbade ju i lördags), o det gick rätt bra faktiskt. Lustigt att det mest stressande med jobbet är att S vill fika o surra hela tiden så man inte hinner göra undan det man måste... Med jämna mellanrum hör man från fikarummet "vad gör du? kom nu..."
Skönast av allt var att jag fick färdigt min evighetsbokning som jag alltså tog över av AS när hon gick hem på mammaledighet i mars, och igår blev jag färdig med den. Det är en biljett till Guatemala som jag först höll o tog om hundra gånger flera månader innan resenären väl bestämde sig, sen bara nån vecka efter att biljetten väl blev uttagen (då jag redan då tänkte phu nu är evighetsbokningen över) så började tidtabellsändringar o inställda flighter ramla in. Suck! Så då var man tillbaka till ruta ett igen, o innan man fick henne att bestämma sig för nya datum som funkar... igår fick jag så klart på refunden som jag gjort förfrågan om till flygbolaget, skulle fixa med det i ordersystemet (såklart var den gamla biljetten utställd i det gamla kassasystemet för att göra allt så mycket enklare), göra MCO för pappersbiljett, ta ut den nya osv osv. Nästan ett års jobb o så får jag ändå en minuspost på min statistik för den! (eftersom minuset för den gamla biljetten inte har nåt att ta ut sig mot då den gamla inte fanns i nya systemet) Vilken soppa. Jag är bara glad att den är över, idag hämtade iaf E biljetten... o nu håller jag tummarna för att inget hinner hända innan hon ska åka den 10 jan!

Lite andra biljetter blev också utställda idag, men såklart med extra pyssel då ingen hade pengar att betala med idag så fick det lösas på andra sätt...

Jaja nu är jag hemma iaf, har varit det en dryg halvtimme ca, har hunnit stressa, packa, stressa, äta, stressa, skriva här (varför göra det när man är stressad kan man tycka, jo för att jag blir ännu mer stressad om jag inte får skriva va jag tänker...) o så stressa lite till. Egentligen vet jag inte varför jag stressar, att packa gick ju på ca 10 min... Men så är det när man är uppe i varv. Orkar inte tänka klart o har säkert därför glömt nåt viktigt... skit samma! Flyget går om 2 timmar o jag måste åka om lite drygt en halvtimme. Wish me luck!

Nu ska jag diska o sen ta o packa ner datorn också så den kommer med...

Inga kommentarer: