tisdag 12 december 2006

Home sweet Arlanda

Tror jag måste ta o räkna ut hur många gånger jag varit på Arlanda i år egentligen. Inte världens mest spännande ställe direkt. Känns som jag kan det ganska utan o innan...

Har varit på fortsättningskurs för Antares i Uppsala. Åkte ner med planet kl 19 igår kväll och sov på Scandic i Uppsala. Något bättre service än på Rica i Skellefteå faktiskt, och för säkerhets skull tog jag hissen upp till rummet...
Kursen var bättre än förväntat. Hade inga förväntningar alls på den faktiskt då A o S sa att den mer eller mindre var waste of time. Iofs inte så mycket rena nyheter, men en hel del uppfräschningar o "aha"-grejer. Jag har ju en tendens att ifrågasätta både det ena o det andra o det fick jag chans att göra idag, o fick dessutom en del svar på mina frågor...

Kl 17 var vi färdiga, då tog jag sällskap med en Lule-tjej till Stockholm o så spanade jag läget lite där tills alla affärer hade stängt kl 20. Köpte ännu en "nos-tomte", den jag spanade in på PUB sist jag var i Stockholm. Då var den för stor, men nu när jag köpt en likadan (tror jag?) mindre så kan nog den där större passa bra som pappa... Får väl se om jag tycker det när jag kommer hem också... Annars blev det inget shoppat, ska dock försöka inventera vad jag mer behöver i julklappsväg (o framför allt vad folket önskar sig) o se om jag hinner shoppa nåt på torsdag efter skyltkursen då jag också ska vänta på 22,50-planet hem... jippie...

Nu är det iaf bara en timme kvar tills flyget går. Ska väl surfa runt lite till o sen är det dags att gå o sätta sig vid gaten. Drygt att komma hem så sent... ska dock ta mig lite sovmorgon imorgon, en timme eller så iaf, det är ändå så lugnt på jobbet så jag gör nog mer nytta om jag sover lite. Men det kan inte bli för mycket för jag har en hel del jag måste få bortgjort på jobbet imorgon innan jag ska bort på torsdag igen... småstressad...

3 kommentarer:

engma sa...

Men nu får du väl ta och ge dig! Du är ju oftare i stockholm än vad jag är! Har inte ni resesäljare hört talas om det här om miljön? He he.. Jag tycker att jag inte hinner med grejer. Åh jag borde det och jag borde hit och dit. Herregud. Hur ska DU hinna med allt?!? :D När jag bodde i etuna förra omgången så tyckte jag också att Arlanda var "sweet home" men då var inte jag där oftare än ca varannan månad. :)

Prralin sa...

Hehe tack... Det där tar jag mig friheten att tolka som att lite av mitt klageri över tidsbrist iaf kan få ske med gott samvete. =D

Sara sa...

Vilken tur du tar dig lite sovmorgon idag. Det kan du behöver när du är ute på resande fot hela tiden.