lördag 16 december 2006

Trött tröttare tröttast

Gick o la mig tidigt igår o sov ända till halv nio men ändå känner jag mig helt färdig.
Det var sååå jobbigt att gå o jobba idag o det var sååå jobbigt när det kom in nån som man behövde vara trevlig mot. Noll serviceminded idag. Inte blev man mer uppåt av att behöva sitta med ett säkert 50 sidor långt kundregister, leta upp varenda kotta på hitta.se för att få telefonnummer (för att de tidigare av nån korkad anledning lagt upp sina kunder utan telefonnummer) och sen leta upp alla igen på birthday.se (för att Resias nya system kräver födelsedatum på alla kunder). Och sen äntligen som steg 3 lägga in alla kunder manuellt i Antares. Snacka om att man kan bli deprimerad för mindre.

Två samtal hade jag idag (förutom A som ringde två gånger om en bokning som hon glömt göra klar igår), en Ybuss som skulle boka om o en Ybuss som skulle boka av (som jag dessutom fick hänvisa vidare eftersom biljetten inte var uthämtad hos oss). Snacka om lönt att ha lördagsöppet! Ja det var nån som var in o hämtade kataloger också...
Just idag tycker jag dock det var skönt att slippa konfronteras med så mycket folk...

... mycket folk skulle man kunna säga att det var på stan. Helt sjukt mycket folk. Det bara kryllade o man fick vänta flera minuter (kändes det som) för att ens komma in i Gallerian. Skulle bara in på DinSko o dubbelkolla så det inte var några ändrade planer utan att jag ska jobba imorgon. Jodå det ska jag, "men du skulle jobbat idag också". Jaha ja va bra att jag fått reda på det då, dock ingen vanligt så M hade förstått att F satt upp mig utan att fråga... Erbjöd mig att hoppa in på stående fot men blev väldigt lättad när de sa att jag slapp! Tack!
Imorgon får jag dock vara på plats kl 12...

Men det här innebär alltså att jag är långledig ända till kl 12 imorgon!!!

Den här veckan har lätt gjort skäl för sitt smeknamn som helvetesveckan, jag är helt tom i skallen o det ser ut som kaos här omkring mig...

Men det skiter jag i. Nu ska jag lägga mig i soffan o så tänker jag inte kliva upp därifrån förrän jag känner för det. Lär somna som en stock... Skulle va väldigt skönt om jag orkat städa ikväll, men det får bli om det blir...

Inga kommentarer: