onsdag 10 januari 2007

Där rök den lediga helgen...

Det är f-n inte lätt att vara egoistisk o tacka nej till saker o ting. Hur gör man? Ska man behöva bygga upp en liten bank av bortförklaringar att köra för att få lov att säga nej?

Nåja, dagens skörd går väl på plus/minus noll. Proriterade mig själv och att träna före att fika ikväll. Kände att jag var tvungen, hade jag inte kommit iväg idag hade det inte blivit av förrän nästa vecka o sen vet man hur det rullar på... TC Push kändes som ett lagom pass att komma igång med. Man kan cykla i sin egen takt bara för att få upp flåset lite o sen kan man lyfta lite lagom skrot också. Det var skönt. Men det känns som det är en lång väg att vandra, dels har jag inte tränat ordentligt på flera flera månader, o sen känns det som en långdragen förkylning... svårt att ta ut sig när man snörvlar hela tiden. Skynda långsamt. För det är ju inte tålamodskrävande?!
Men sen ringde M från DinSko o då var det bara att kapitulera o skriva upp jobb i almanackan på lördag. Inte för att det är okul, men det var ju en ledig helg som gick åt skogen...

Sen vill jag också gärna poängtera att jag har varit väldigt duktig och lagat mat säkert 4-5 gånger sen i fredags! Jag har gjort
flygande jakob (inspirerad av morfars men min blev inte riktigt lika bra), lax- o broccolipaj (mmm smarrig!), ny sorts köttfärssås, kasslerlåda, köttfärs- o sparrispaj (favvopajen) bla. Och jag har fler rätter kvar på to-do-listan med inhandlade ingredienser, men nu är problemet att plastlådorna är slut och att det är fullt i frysen! Men det kanske är smällar man får ta?

4 kommentarer:

Sara sa...

Så duktig du var o kom dig iväg o träna. Ska försöka ta mig i kragen också.
Och att ha en massa matlådor o frysen är ju aldrig fel!! :)

Felicitas sa...

Åh, vad duktigt!! Jag önskar att jag ens hade haft en frys att fylla! Den lilla meckapären som står i köksvrån blir full bara man tittar på den.. =P

Prralin sa...

Nu kanske jag inte har världens största frys heller, men den jag har är iaf full. :)

Engma sa...

Det finns säkert jättebilliga matlådor på Kvantum eller Forum, vi har alltid ett lager med matlådor i frysen! Det är kanon om man inte orkar laga mat nån kväll... Sen MÅSTE du ge mig receptet på den där pajen med sparris! Grattis till träningspasset.. nu var det några veckor sedan för mig med efter jobbig jobbvecka innan jul, jul och sen förkylning så jag ska ta mig i kragen på måndag igen...