torsdag 25 januari 2007

Onödigt vetande 6 - De vanliga frågorna...

Det är faktiskt inte jag som startar årets första omgång av de gamla vanliga frågorna! Men eftersom jag är barnsligt förtjust i att "fylla i" sånt här så är det klart att man hänger på... =)


1. VAD HETER DU?
Petra

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Gråblå mjukisar.

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Hmm faktiskt ingenting. Men bara för det måste jag gå o skruva upp tv:n så att jag hör nånting iaf.

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Powerstrikade på E-huset, tvättade några maskiner tvätt, diskade, slöade...

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Frusen fruktsallad med lite glass. (Frusen för att jag satte in den i frysen för att glassen höll på att smälta bort, o sen glömde jag bort den så då var ju förstås allt fruset... men det var faktiskt ganska gott det med, om än lite isigt)

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
När jag kollade på termometern för några timmar sen var det -4, rena rama sommaren!

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Pappa.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Beror på situationen.

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Absolut!

10. HUR MÅR DU IDAG?
Confused.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Juice. Fast jag dricker mest vatten...

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
Ingen om jag slipper. ;)

13. FAVORITSPORT?
Hockey och friidrott att titta på. Om jag måste röra på fläsket själv så gillar jag mest spinning och powerstrike.

14. HÅRFÄRG?
Mellanråttfärgat. ;)

15. ÖGONFÄRG?
Typ blå?

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Både och.

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Marina nyss fyllda 21.

18. FAVORITMÅNAD?
Hm... svårt. Maj?

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
Ehh... det var nån skum på tv i helgen. Tillfällig fru sökes tror jag den hette.

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Söndag. Det är enda dan på veckan som jag tenderar vakna pigg, ha energi o faktiskt orka ta mig för nåt. Synd bara att det är måndag dan efter, men om man bara fått va ledig på måndagar så skulle ju livet va perfekt...?

22.FAVORITHOBBY?
Umgås med vänner (fast ibland orkar jag inte), se på hockey (om nån trevlig människa vill följa med o sällskapa mig), träna, pyssla med datorn...

23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON
Antagligen.

24. FAVORITLÅT(ar)?
Åhh. Jag o låtar. Kommer inte på nån... Kommer inte ens på vad den där heter som jag gillar från Ainbusks julskiva. (nejdå jag är inte alls enkelspårig, jag kan lyssna på julmusik året runt - om jag bara får ha min julstjärna uppe så ;)

25 SOMMAR ELLER VINTER?
Just nu känns det som sommar.

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
Nåt?

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Det är frivilligt eftersom jag för en gångs skull inte tänker skicka runt o terrorisera folk med detta.

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT! HON/HAN SVARAR?
Pass.

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Pass.

32. HUR BOR DU?
I en tvåa i city med Fritzen o lite dammråttor.

33. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
För tillfället inget alls. Annars läser jag helt pocketböcker, oavsett gengre.

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Rund, randig.

35. FAVORITSPEL?
Nåt kul sällskapsspel där jag inte behöver känna mig helt intelligensbefriad - finns det tro?

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nä.

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Har inte provat.

38. ÄR DU ROMANTISK?
Det vet man aldrig...

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Försöker gilla läget.

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Ingen.

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Jobba. Kanske försöka smita några minuter tidigare så jag hinner träna imorgon istället för idag då långvariga kunder satte stopp för mina planer... suck.

42. VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA?
21.59

Inga kommentarer: