söndag 28 januari 2007

Onödigt vetande 7 - Utmanad av Jenny

Vilken svordom använder du mest?
Fan, helvete.
Äger du en iPod?
Nej.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Oftast 07,15.
Hur många resväskor äger du?
Jag tror jag har fem stycken i förrådet i olika storlekar o skick.
Använder du flip-floppar?
Det händer, men det är inga favoritskor.
Var köper du dina matvaror ifrån?
Oftast ICA eller Hemköp.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Absolut.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Tillfällig fru sökes på TV förra helgen.
Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Med tanke på hur ofta barnfamiljer är sugna på att umgås så blir det nog helt klart en vän!
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag vet faktiskt inte. Jag skulle nog unnat mig att köpa lite "smågrejer" som känts som onödiga utgifter i vanliga fall, sen skulle jag sparat o tagit mig en skön långresa när jag blir arbetslös till hösten. (Fast egentligen tror jag att jag tagit mig en extra Skåne-resa inom de närmsta månaderna i första hand)
Har någon någonsin kallat dig lat?
Vore konstigt annars.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, sover mycket bättre nuförtiden.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Ingen aning, säkert nån julskiva som jag inte orkat plocka ur.
Vilken är världens bästa artist just nu?
Inte vet jag.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej, inga spännande hemlisar. Och i vilket fall så hade jag ju inte kunnat säga det ändå eller hur?
När var senast någon stötte på dig?
Kan man fråga sig.
Vad åt du till middag senast?
Igår åt jag lasagne från ett nytt recept som jag provade.
Använder du huvtröjor?
Det händer.
Kan du vissla?
Mm lite grann.
Vem var den senaste som ringde dig?
Kund på jobbet.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Ingen.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Säkerligen.
Vilket riktnummer befinner du dig i?
0660.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Japp.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Köpcentrum? Arnäs Köpcentrum heter ju köpcentrum iaf, vad kan det va dit en mil ca kanske?
Hur många syskon har du?
En syster.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Nja beror väl på.
Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen.
Äger du några popband t-shirts?
Nej.
När flög du senast?
2 januari, MMX-OER.
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Två.
Läser du för skojs skull?
Periodvis, mest när jag har semester.
Pratar du några andra språk?
Jo, engelska o tyska. Och skånska.
Diskar du din egen disk?
Det är ju knappast nån annan som gör det iaf...
Har du gråtit offentligt?
Inte omöjligt.
Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Man har väl inte så mycket att välja på?
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det vore väl trevligt.
Kan du kasta macka?
Länge sen jag provade...
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
Vad har du med dig in på bion?
Sällskap förhoppningsvis.
Vem var din favoritlärare och varför?
Hmm... kommer inte ihåg. Minns bara vem som inte var min favoritlärare.
Har du dejtat någon av en annan religion?
Nope.
Vad har du för väder?
Det är halvmörkt, 9 minusgrader, blåsigt o snö på marken.
Har du en blogg?
Mmm.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Det var nog matte, tyska och de egna tillvalen fotografering och datorkurser.
Gillar du att flyga?
Nej. Men gör det titt som tätt ändå, är ju ett måste om man vill ta sig nånstans...
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Det vore ju trevligt om han var omtänksam, trevlig o gillade mig.
När sov du senast på golvet?
På nyårsafton hos Mimmi. (fast jag hade ju en madrass också)
Vilken är din favorit drink?
Frozen strawberry daiquiri gillar jag faktiskt.
Gillar du din boende-situation?
Boendet är det inget fel på.
Vilken är din mammas hemstad?
Malmö.
Din pappas hemstad?
Bästekille backar.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Fungera? Det gör jag uppenbarligen inte, men jag sover ca 7-8 timmar på veckorna.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nja egentligen inte för tillfället, men jag behöver mycket ensamtid o därför både räcker det o blir över...
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Prata? Snarare tvärtom.
Vilken är din favoritfrukt?
Hårda päron, apelsin, vindruvor, banan, physalis, kiwi, clementin.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Inte kalorierna direkt men jag har en medvetenhet (även om jag inte alltid följer den...).
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
26.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jo ganska.
Tror du på liv på andra planeter?
Funderar inte så mycket på det, vet inte.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Arg o arg...
Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror inte att det är en människa.
Vad var det senaste du åt?
Vindruva.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Beror på personen.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet inte, men jag passade inte till att heta Victoria iaf.
Gillar du senap?
Det funkar.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Säger inte så mycket, deppar eller förtränger.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Mycket tveksamt.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Ingen aning.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej.
Tycker du om att krama folk?
Är inte speciellt kramig av mig.
Skulle du säga att du är trendig?
Knappast.
Äger du en digitalkamera?
Japp.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen vad jag vet.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja det är klart.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Alla som det finns nån anledning att gråta i...
Tycker du att du är attraktiv?
Nej verkligen inte.
Vad är du allergisk mot?
Inget tror jag.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Inte ett dugg.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ingen aning. Hoppas jag sluppit Karl-Otto iaf...