söndag 14 januari 2007

Helgens bravader

Fredag eftermiddag kändes som ett mindre helvete på jobbet, jag hade massor av grejer jag behövde ta tag i och hade inte alls tid med alla kunderna som invaderade oss. Emellanåt märks det verkligen att vi är en heltid kort (personalstyrka på 2,6 jämfört med tidigare o tänkta 3,6 gör ganska mycket på sig). Iofs är det kul att ha nåt att göra, men ibland har man bara inte tid med nya kunder...

Stressad o helt slut efter eftermiddagen, hem o hinna med en snabbstädning innan vidare färd mot Hallbacken för att hälsa på Anna o smågrabbsen. Tacos, Let's Dance o nedvarvning i soffan. Skönt. Kom i säng alldeles för sent för att orka gå upp igår morse, oj vad det tog emot. Fick jobba lite längre än planerat, det var brist på personal så F fick rycka in trots att han var sjuk egentligen. Vi vet ju hur det är med karlar o förkylningar så jag skickade hem honom efter några timmar o erbjöd mig att ta sista timmarna själv o stänga så att han fick gå hem o kurera sig istället.
För skojs skull tänkte jag kolla hur många steg man tar på ett arbetspass då det kan vara ganska mycket springande där mellan varven, men nu var det oturligt nog en väldigt lugn lördag med inte speciellt mycket att göra. Men det blev ca 10.000 steg/6,5 km promenerande.

En snabbis till Sara o lämna paket o äta/fika, sen hem o fixa lite snabbt så att tjejerna kunde komma o spela spel. Tyvärr fanns det inte så mycket energi kvar i min kropp o jag orkade inte va så social, men det var som alltid trevligt att ha er här. Även om man alltid känner sig lite puckad när man spelar spel o inser hur oallmänbildad man är. Eller inser o inser, det är ju ingen nyhet, men det märks så tydligt då att man glömt allt man en gång lärt sig. Nån som vet var man kan köpa lite mer minne att lägga in?

Idag har jag hunnit med att diska upp o köra ett varv med dammsugaren, vara på Strömsknallen (köpte bara aluminiumfolie, hittade inget kul), ÖB (nötter, russin, müsli typ), Jysk (nada) och Rusta (lektunnel till Fritzen). Vet inte vad jag var ute efter egentligen, lite för trött o less för att hitta nåt, men jag skulle nog mest spana om jag kunde hitta nåt nytt kul till badrummet då jag tröttnat på färgkombinationerna jag har idag (typ nytt duschdraperi, handdukar, matta, ljuslyktor att hänga på väggen). Det får nog bli en sväng på IKEA snart tror jag. Eller vill jag rättare sagt!

Och sen hann jag också en sväng till E-huset o styrketränade! Ojoj kors i taket! Jag o styrketräning är inte bästa vänner, men jag ska försöka ge det en chans till nu...
Och nu är det redan kväll igen, jag förstår inte hur tiden kan gå så himla snabbt hela tiden. Det blir nog soffläge resten av dan tror jag, känns inte som jag orkar göra nåt vettigt iaf...

2 kommentarer:

emma sa...

Oj vad du hinner med mycket! Coolt att man tar så många steg på jobbet, det gör jag säkert oxå i Teliabutiken. Står aldrig stilla! Har en frågeutmaning till dig i min blogg! //Emma

KP sa...

Imponernade att du stryketränade!!
Jag har skottat 3 dagar i rad, det är också bra träning...men tråkig :(