tisdag 16 januari 2007

Premiär för pulsklockan

Idag har det varit riktigt lugnt o skönt på jobbet, iaf i jämförelse med gårdagens kaos. Har både hunnit skylta om och jobba undan en del grejer som legat o väntat, jätteskönt!

På kvällens distans-TC 80 min fick pulsklockan följa med och visa vad den går för. Tog det iofs ganska lugnt, ska försöka att inte gå ut för hårt utan att skynda långsamt. Vid puls på 150-160 började det blir rejält jobbigt o flåsigt, upp mot 170 tog det emot o det är nog ungefär där jag ska koppla in tjurskallen för att köra järnet. Men det gjorde jag alltså inte idag.
Efter 65 minuters effektiv cykling (räknade inte in nedvarvning o strechen utan ville ha mått på själva pulspasset) hade jag haft en snittpuls på 144 slag/minut och en maxpuls på 172 slag/minut. Dessutom räknade den ut att jag förbrukat 736 kcal, men det tar jag med en nypa salt. Kan kanske vara kul för jämförelse i framtiden...

Igår morse kollade jag min vilopuls precis när jag vaknat, då låg den på 57 slag/minut. Lät ganska lågt med tanke på att jag inte alls är i form nu, iaf om man ska lita på det här.

Inga kommentarer: