söndag 14 januari 2007

Onödigt vetande 1 - Utmaning antagen

Jag har blivit utmanad av Emma:

Vilket är ditt tydligaste karaktärsdrag?
Därjag befinner mig nu känns det som att det är att jag pratar skånska. Kommer nog aldrig känna mig riktigt hemma/accepterad här pga det.

När är du lycklig?
Jag vet faktiskt inte riktigt, "lycka" känns som nåt jag inte riktigt lyckats uppnå än.

Vad beställer du på krogen?
Oftast inget, men om jag "måste" så blir det vatten eller cider.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.
Har inte så många roliga historier av det slaget att dela med mig av.

Vilken är din största fåfänga?
Fåfänga vet jag inte, men det är mycket man vill dölja...

Hur vill du helst transportera dig?
Promenad eller bil, det beror förstås på avståndet jag behöver transporteras...

När googlade du ditt namn senast, och varför?
Jag minns inte exakt när det var, men jag har gjort det för skojs skull och då hittade jag min namntvilling som jag faktiskt haft lite mailkommunikation med efter en lustig incident på jobbet.

Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
Tyvärr har jag väldigt dåligt minne o minns inte speciellt mycket, men från branden 1984 eller 1985 (minns inte vilket) har jag några minnesbilder, men jag vet inte om det är "riktiga" minnen eller i efterhand framkallade minnen.

Väldigt kortfattat, gärna i ett ord: din syn på dokusåpor.
Varför?

Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
Är ingen trendnisse direkt, men håller med Emma om att diademets återkomst är underbar för badhairdays (vilket jag verkar ha varje dag då diademet är så praktiskt att man slipper bry sig eller ens försöka få till nåt annat).

Vem är den mest kända människa du talat med?
Oj. Har jag pratat med några kändisar överhuvudtaget? Kommer inte på några andra än hockeykändisar som jag sålt resor till, eller typ Lasse Berghagen eller Peter Siepen som jag checkat in på hotellet.

Vad är det närmaste döden du kommit?
Inte alls vad jag vet.

Vad smugglade du in i landet senast?
Det lär väl ha varit för mycket alkohol nån gång. Och det kan man ju fråga sig varför med tanke på att jag inte dricker den? Men det "kan ju va bra att ha"... =)

När skäms du?
Lite då o då när jag inte är i fas med mig själv.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Depression, om det räknas som psykisk sjukdom?

Vilket är det värsta kok stryk du fått?
Kan inte komma ihåg att jag fått stryk nån gång. Eller så fick jag så rejält att jag inte kommer ihåg det. ;)

Vad är det märkligaste sms du fått?
Hmm... vet inte.

Fyll i meningen: “X, X och X - det känns som historien om mitt liv”.
Vet inte hur mitt liv ska sammanfattas.

Vad irriterar människor sig på hos dig?
Att jag "inte kan prata" (norrländska), att jag ifrågasätter allt (på jobbet), eller att jag är/verkar sur/nere ofta kan jag tänka mig.

Berätta om ditt senaste utbrott.
Utbrott o utbrott, men det kan säkert ha varit på jobbet när inte datorerna eller systemen fungerar o ingen vet vem som har koll på vad...

Inga kommentarer: