lördag 30 juli 2011

5 veckor

Och svisch så hade ännu en vecka passerat, och nu är det bara 5 veckor kvar till Tjejmilen. Hur det har gått med de där tre joggningarna per vecka? Jodåsåatteh...

Det är naturligtvis bara ännu en i högen dåliga ursäkter, men det är faktiskt svårt att få till när man inte bor hemma, är ute och turistar hela dagarna och dessutom har en hel hög med människor att ta hänsyn till gällande middagstider osv. När ligan är samlad i stugan vill man umgås och inte sticka iväg och missa värdefull tillsammanstid. Och ja, jag erkänner att i onsdags eftermiddag när jag faktiskt hade lite tid över så prioriterade jag (utan att skämmas det minsta) en snabb tur till stranden eftersom det var första dagen som solen visat sig på en vecka, och eftersom även fortsatt prognos såg väldigt regnig ut. Så nu har jag i alla fall hunnit vara ett par timmar på stranden denna sommaren, och tagit ännu ett dopp. Även om det hade hunnit bli lite dis innan vi hann till stranden och det kanske egentligen inte var strandvarmt - så är allting relativt.

Men idag blev det i alla fall en tur. Veckans första. Imorgon är det späckat turistschema så då blir det inget, alltså får jag nöja mig med en tur den här veckan. Bättre än ingenting. Idag är vi tillfälligt tillbaka i Malmö och disponerar därför dagens timmar efter eget behov. Femman på Bulltofta hade vi tänkt oss. När vi väl kom ut var det klibbigt varmt och kvavt och inte alls nåt skönt springväder. Första halvan gick ganska bra med bara en kort stretchpaus vid varje kilometerstolpe, men under andra halvan dog benen och orkade inte alls. Jag försökte ett par gånger men de var bara gele. Så andra halvan blev det nog 50/50 med promenad och jogg.

Men å andra sidan kan jag inte begära så mycket mer av mina stackars ben. Jag lovar dock att de ska få några fler chanser nästa vecka. Ska bara ta mig igenom en 130 mil lång roadtrip först...

Inga kommentarer: